بالا افتادن !
بالا افتادن !

بالا افتادن !

چرا ما اینگونه شدیم ؟!

 

 

 

بابام همیشه تعریف میکرد که ایران واسه خودش کلی ارج و قرب داشت ...هر جای دنیا که میرفتی تا میفهمیدن ایرانی هستی تا کمر خم میشدن و کلی تحویلت میگرفتن ...مردم خیلی شاد بودن و از زندگیشون لذت میبردن .....

اما حالا چی ..؟! پارسال که از اسکاتلند برمیگشتم بین اون همه گری گوری درب داغون هندی و آفریقایی تا پاسپورت من رو دیدن من رو از صف کشیدن بیرون و تمام هیکل من رو گشتن ..... میخواستم با مشت بکوبم تو سرشون ....حتی این دوبی که ما آدم حسابشون نمیکنیم ..انقدر پاسپورت ایرانیها رو بالا پایین میکنن که آدم دلش میخواد دندوناشون رو خورد کنه !!! قابل درکه یه جورایی که روابط سیاسی نقش تعیین کننده ای رو این رفتارا داره اما ما چی ؟؟!!؟

هر روز که از خیابونا رد میشی دلت میخواد به حال خودت و مردمی که به انواع و اقسام امراض روانی دچارن گریه کنی ...... اون فرهنگی که همه ازش حرف میزنن و تا راننده تاکسی میشینه و میگه که ایران فرهنگ دیرینه داره ....اون مردم مهربون و مهمون نواز که خیلیها بهش مینازن ...اونا کجاست ؟؟

هر روز که از تو خیابون رد میشی ....حالت از این همه درد بهم میخوره .... داد و بیداد و فحش و ..... مردایی که با هم دست به یقه شدن و کلمات نقل و نباتی که رد و بدل میشه ... و همه هم از این بیماری رو به گسترش با خبر ...همه میدونیم که مریضیم اما هیچ کس به داد خودش نمیرسه ... نمی دونم چرا اینطور شدیم ؟!؟!!  اگر هر کس از خودش شروع میکرد و حداقل به خودش و خانواده خودش احترام به خودش و دیگران رو یاد میداد خیلی راحت تر میشد این کشتی به گل نشسته رو نجات داد !!

نمیدونم چرا اصلا اینا رو نوشتم ؟!! ...چون امروز میخواستم یه چیزی در مورد فنگ شویی بنویسم !!!!! شاید علتش این بود که مثل هر روز اینجا دعوا شد و دو نفر انقدر همدیگه رو زدن که ......

راستی چرا ما این طور شدیم ؟!؟

نظرات 7 + ارسال نظر
نورا شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:30 ب.ظ http://www.afrazan.persianblog.com

هاله جان خیلی تاسفاوره که فقط به خاطر یه پاسپورت ایرانی یک چنین اتفاقاتی می افته و هیچ کس هم پاسخگو نیست اتفاقا تو وبلاگ چل تیکه هم یه بحث کوچیکی راه افتاده ( یا شابد بیفته ) که ما ایرانیا چه ویژگی خاصی داریم ؟

راحله شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:46 ب.ظ http://rahele.blogsky.com

سلام هاله جون خیلی قشنگ مینویسی.. ببخشید که انقدر دیر جوابت رو میدم که پرسیده بودی از درد چی؟ همونی که هم تو میدونی هم من هم همه... شاید خیلی لوسم آره؟
موفق باشی .. بازم بهم سر بزن

بلانش شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:43 ب.ظ

حالا در مورد فنگ شویی هم بنویس خب! من که علاقه دارم بهش به فنگ شویی !

من با خشونت به شدت مخالفم از هر نوعش اما متااسفانه همیشه از بخت بدم باهاش درگیر بودم و خب اینکه عزیز جان < گلم تو به خوبی خودت اینا رو نادیده بگیر والا چی بگم باشد که همگی هدایت شوند ( اول از همه هم خودم ! )


ملاحت چش شده من نگرانشم هاله!!!!!!!!!

ماه نصفه شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:16 ب.ظ http://morningmoon.blogsky.com

از همونایی بپرس که انقلاب کردن و بعدش رفتن تو خونه هاشون نشستن عزیزم!

[ بدون نام ] یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:14 ق.ظ http://shirinakk.blogspot.com/

هاله دلم گرفت ,من سه ساله که ایران نیامدم .یعنی اینقدر همه چیز تغییر کرده .همه ما به نوعی داریم تقاص ایرانی بودن را پس میدیم چه شماهایی که توی ایران هستید و چه ماهایی که توی آمریکا دانشجو هستیم و به جرم ایرانی بودن نمیتونیم بیاییم ایران

رضا۱۳۴۷ یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:52 ق.ظ

چرا تمدن۲۵۰۰ساله مااز تمدنی۵۰۰-۴۰۰ساله باید عقب بیفته؟چون ما خودخواه و تنبل و مغروریم(به چی؟)و انوقتا هم ای ماها رو متمدن (!)حساب میکردن تا۱۳۵۷و باقی داستان..........

راشنو یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:32 ب.ظ http://rasno.persianblog.com

یه دوستی اینجا گفته به انقلاب ربط داره...
این همه آدم انقلاب کردن؟آره خوب اگه بخوایم معنی انقلاب رو دربیاریم بعله!!!!!الان همه منقلب هستن...
اما جدی منم هیچ وقت نمی فهمم چرا.چرا جنگ و دعوا و چرا کسایی که ادعا فرهنگشون میشه اصلا هیچی فرهنگ ندارن...
دلم پره!!!!!!!جدی ها مگه من چند سالمه ۲۱ یه وجب بچه یه ماه هم از عمرم نشده با آدمایی برخورد نداشته باشم که هم وطن بودنم باهاشون متاسفم نکنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد